15 sep. 2010

Brandövning idag !

ah fruktansvärt närvös var jag idag ush hatar eld och gas , eller hatar jag har respekt för eld om jag säger så.
Så idag var det två brandmän här och hade typ föreläsning och sen fick vi testa och se vissa grejer.
Typ testa brandsläckare vilket jag aldrig gjort och tyckte att det kändes obehagligt men jag gjorde det. Här är två bilder på Saga när hon testar brandsläckare.








Ja sen fick vi även släcka en docka med en brandfilt, och här ser man markus på två bilder.







Japp intressant dag  var det men avslutningen var att dom typ hade en kastrull med olja som dom värmde upp med hjälp av gas ( som krånglade för att tillägga , och gas litar jag typ inte på så jag stod längst ifrån om jag säger så ) men sen när oljan började brinna hällde dom vatten på för att visa vad som händer , och ja det var en ganska hög smäll och stora lågor.  japp men men nu ska jag dra på klassmöte sen ska jag dra på streetdance efter det =)))))

see yah / B

Inga kommentarer: