14 jan. 2012

Bakis................... not !!

Blir förvånad varje dag jag vaknar upp efter en kväll med alkohol inblandat och mår sjukt bra, inte ens en huvudvärk.... var så pigg idag så det fick bli en promenad över isen med Sofie och Ronnika. Tacksam över detta må jag säga. Blev pizza och film idag å =) fint det. 





Hade sjukt kul igår måste jag säga, det var fest i våran stuga, och stugan är inte jättestor så det var sjukt trångt med folk överallt. När man var nykter var det trångt och varmt men sen var det gött med mycket folk=) 


Fixade en oerhört fin frisyr på Linnea i förrgår =)
Det här med HEMLIGHETER !!
Jag såg precis på en film, där en tjej blir jätte sur på sin man för att han har undanhållit/ljugit om att han var gift förut. Detta äktenskap blev till i Las Vegas och höll i ungerfär 48 tim.
Det är detta som jag blir så förvånad över att man kan reagera så hårt på en sånn liten grej. Nu snackar vi inte bara i film utan i verkligheten. Att personer säger - men jag är inte arg för det du gjorde utan för att du har ljugit eller undanhållit sanningen. Men då är frågan när blev det ett måste att dela med sig om allt man har gjort eller tänkt ever ?? Bara för att man har ett förhållande eller är gifta måste man berätta allt för varandra då ??  Visst förstår jag att man vill veta så mycket som möjligt  före man tar steget in i äktenskap, och visst att man har varit gift förut kanske är en stor grej för vissa, men problemet jag har med detta är varför blir man så fruktansvärt sur för det ?? Att undanhålla något är inte det värsta man kan göra. Visst det hade varit schyst att berätta detta tidigare.

En liknande situation är en kompis till mig som blev osams med  två av hennes tjejkompisar för att hon inte berätta en sak för dom ( denna sak/händelse som dom inte ens vet är sann eller falsk). Dom skäller ut henne för detta och säger att dom inte vill vara kompis med henne nå mer för att hon ljugit för dom, inte för det hon påstått ha gjort. Medans min kompis hävdar sin oskyldighet till denna händelse, vägrar dom tro henne !! Men varför är hon ens tvungen att berätta allt hon gjort eller inte gjort om ingen far illa av det ??
Jag trodde en bra vän, fanns där när man vill och behöver prata,
                                   inte någon man är tvungen att berätta allt för !!!
 / B

Inga kommentarer: